Uitfasering POP3
Met dit bericht willen we jullie graag inlichten over de uitfasering van de basisauthenticatie die gebruikt wordt voor POP3.
Uitfasering POP3
Indien jullie gebruik maken van Microsoft Office 365 is er een grote kans dat je dit systeem ook gebruikt voor het inlezen van EKT berichten. Dit gebeurt nu vaak d.m.v. het zogenaamde POP3 protocol. Vanaf oktober gaat Microsoft de basisauthenticatie die gebruikt wordt voor POP3 uitfaseren.
Het gebeurt ook nu al dat Microsoft met willekeurige selectie voor 48 uur de Basic Authenticatie uitzet.
Dit is nu nog op te lossen door het volgende te doen:
Zet in het account van Office365 de Basic Authenticatie weer aan. Dit kan in de meeste gevallen alleen door de beheerder of hardwareleverancier gedaan worden. Zie hier voor meer informatie daarover.
Omdat deze oplossing einde van het jaar ook niet meer zal werken, heeft Florisoft een veilige authenticatie gebouwd die compatible is; OAuth2.0. Hierover kun je hier meer lezen.
Controleer, eventueel in overleg met jullie serverleverancier, of jullie organisatie gebruik maakt van bovenstaande manier van POPpen. Indien dat het geval is, kunnen we dit (kosteloos) omzetten naar OAuth2.0. Hiervoor is een recente Florisoft versie benodigd (de Latest versie vanaf eind juli of de Stable van 20 september).
Neem gerust contact op met onze supportafdeling indien je nog vragen hebt.