Blog: klanttevredenheidsonderzoek #2
Eind vorig jaar zijn we gestart met een klanttevredenheidsonderzoek. Dit is voor ons een belangrijk onderzoek om in kaart te krijgen waar we verbeteringen in onze organisatie kunnen aanbrengen. In dit blog houden we jullie op de hoogte van de stappen die we zetten naar aanleiding van jullie feedback en de resultaten uit het onderzoek. Deze week #2: Hoe zien jullie Florisoft? Welke waarden vinden jullie belangrijk en welke waarden kennen jullie ons toe?
Om deze vraag te beantwoorden stelden we jullie (onder andere) de vraag: In hoeverre zou je Florisoft aanbevelen op een schaal van 0 tot en met 10? De antwoorden hierop werden gemeten door middel van de NPS-score: de Net Promoter Score, waarbij een positieve score cruciaal is voor een gezond bedrijfsklimaat.
De respondenten konden hun keuze toelichten en een aantal van deze reacties willen we graag met jullie delen. Deze nemen we namelijk allemaal mee in de stappen die we de komende tijd gaan nemen om verbeteringen in onze organisatie aan te brengen.
Zo schreven jullie onder andere over Florisoft:
• Innovatief, vooruitstrevend en altijd oplossingsgericht
• Stabiel, gebruiksvriendelijk systeem met een super supportafdeling
• The software is awesome, there is none like it in Canada
• Great software, lots of options and potential, stable and reliable.
Hier doen we het voor!
Uiteraard ontvingen we ook feedback met verbeterpunten om mee te nemen in onze organisatiestructuur. Juist deze punten zijn voor ons ook belangrijk; wat kunnen we doen om niet de meeste, maar alle klanten tevreden te krijgen? Een korte toelichting op jullie gegeven feedback:
Service en hulp zou sneller moeten:
Wist je dat we naar aanleiding van deze input afgelopen jaar al onze telefooncentrale hebben aangepast? Wanneer je nu belt voor onze supportafdeling, krijg je deze via een keuzemenu rechtstreeks te spreken, in plaats van dat je eerst de receptioniste aan de telefoon krijgt. Daarnaast zijn er afgelopen maanden 2 nieuwe collega’s gestart bij support en begint volgende maand nummer 3! Met meer capaciteit hopen we jullie nog sneller en beter te kunnen helpen.
Het is te uitgebreid, en daardoor verlies je het overzicht:
Achter de schermen zijn onze collega’s druk bezig met het schrijven van (Nederlandse en Engelstalige) handleidingen om de modulen en functionaliteiten voor iedereen helder te krijgen. Niet alleen via geschreven handleidingen willen we jullie handvatten geven, er komt meer aan! First things first, we houden jullie op de hoogte. Een tipje van de sluier: Het Green screen is er al. Volg je ons Youtube channel al?
Leuk als je ons ook volgt op Instagram en Facebook. Ook daar houden we jullie op de hoogte. Binnenkort een vervolg op het blog over het klanttevredenheidsonderzoek, waarin we ook dieper ingaan op onze software.
Deel 1 van het blog over het klanttevredenheidsonderzoek lees je hier.